Elementy resorujące są najczęściej spotykane w zawieszeniach samochodów: dostawczych, ciężarowych, terenowych, samochodów transportujących ciężkie ładunki oraz zabytkowych czy klasycznych jak również w bryczkach konnych. Wszystkie wymienione elementy resorujące są stosunkowo trwałe i dość trudno je uszkodzić
Jednak nie ma rzeczy niemożliwych, a jeżdżąc po polskich drogach, szybko przekonamy się, że zawieszenie naszego pojazdu często bywa narażone na ekstremalne przeciążenia spowodowane dziurami i nierównościami nawierzchni.
Najczęstszym uszkodzeniem resorów jest ich „siadanie", czyli trwałe odkształcenie uniemożliwiające prawidłową amortyzację pojazdu – Regeneracja resoru ma przywrócić jego sprężystość – Polega ona na rozebraniu resoru i prostowaniu każdego pióra z osobna poprzez młotkowanie lub w przypadku grubszych piór – walcowanie.Resory są wykonywane ze stali sprężystej poddawanej hartowaniu, obróbce cieplnej co zapewnia im włąściwą sprężystość, konieczną w użytkowaniu.
Na życzenie klientów wzmacniamy też resory przez dokładanie piór nowych lub regenerowanych. Po takim zabiegu samochód jest o kilkadziesiąt milimetrów wyższy. Natomiast w przypadku pęknięcia pióra resoru, np. na skutek wpadnięcia w głęboką dziurę w jezdni, pozostaje już tylko wymiana zniszczonego elementu.Nie we wszystkich wypadkach można lub opłaca się regenerować sprężyny i resory. W przypadku tych pierwszych, przy zbyt dużych odkształceniach, warto zastąpić je nowymi.