Logo
46-053 Chrząstowice, Dębie, ul. Wiejska 55
tel./fax: 77 421 96 85, tel. 607 589 104
 

Jesteśmy firmą rodzinną z ponad 85 letnim doświadczeniem, założoną w 1928 r. przez Karola Rogocz.

Od pokoleń staramy się przekazywać tradycję i doświadczenie każdemu następnemu pokoleniu. Dzięki czemu w 1964r. firma została przekazana z ojca na syna Manfreda Rogocz, który prowadził firmę pod nazwą Warsztat Ślusarsko-Kowalski Regeneracja Resorów i rozszerzył ofertę o wykonywanie usług związanych z regenerację i produkcją resorów do wszelkich typów samochodów. Od stycznia 2013 r. firma została ponownie przekazana z ojca na syna Piotra Rogocz i tym samym drugie już pokolenie kontynuuje tradycję sztuki kowalskiej popartej doświadczeniem oraz nowoczesną technologią.

Regeneracja i produkcja resorów
Powiększenie

Elementy resorujące są najczęściej spotykane w zawieszeniach samochodów: dostawczych, ciężarowych, terenowych, samochodów transportujących ciężkie ładunki oraz zabytkowych czy klasycznych jak również w bryczkach konnych. Wszystkie wymienione elementy resorujące są stosunkowo trwałe i dość trudno je uszkodzić

Jednak nie ma rzeczy niemożliwych, a jeżdżąc po polskich drogach, szybko przekonamy się, że zawieszenie naszego pojazdu często bywa narażone na ekstremalne przeciążenia spowodowane dziurami i nierównościami nawierzchni.

Uszkodzenia resorów
Powiększenie

Najczęstszym uszkodzeniem resorów jest ich „siadanie", czyli trwałe odkształcenie uniemożliwiające prawidłową amortyzację pojazdu – Regeneracja resoru ma przywrócić jego sprężystość – Polega ona na rozebraniu resoru i prostowaniu każdego pióra z osobna poprzez młotkowanie lub w przypadku grubszych piór – walcowanie.Resory są wykonywane ze stali sprężystej poddawanej hartowaniu, obróbce cieplnej co zapewnia im włąściwą sprężystość, konieczną w użytkowaniu.

Na życzenie klientów wzmacniamy też resory przez dokładanie piór nowych lub regenerowanych. Po takim zabiegu samochód jest o kilkadziesiąt milimetrów wyższy. Natomiast w przypadku pęknięcia pióra resoru, np. na skutek wpadnięcia w głęboką dziurę w jezdni, pozostaje już tylko wymiana zniszczonego elementu.Nie we wszystkich wypadkach można lub opłaca się regenerować sprężyny i resory. W przypadku tych pierwszych, przy zbyt dużych odkształceniach, warto zastąpić je nowymi.